Cześć!
Ten blog ma jedno zadanie - ma stanowić dokumentacje wszelkich napraw i modyfikacji mojej E34. W sumie założyłem go sam dla siebie. Po jakimś czasie nie będę pamiętał, co kiedy było robionie. Jakie części były użyte. Ile co kosztowało. I tak dalej.
Jeśli wszystko pójdzie dobrze, Beta zostanie ze mną bardzo długo, być może do końca - mojego, lub jej ;)
Ale do rzeczy. Kupiłem ją 19 lipca 2013r, ok godziny 13:00.W chwili zakupu na liczniku widniało 220 tys. km. Świetna kondycja silnika próbuje mnie przekonać, że to oryginalny przebieg.
Mieszkam w Mogilnie, a po samochód wybrałem się aż do Zielonej Góry. Wszystko dlatego, że buda jest w świetnym stanie. Cała podłoga jest zdrowa, a jedyne niewielkie ogniska rdzy to dół tylnych lewych drzwi pod plastikową listewką (wylazła dopiero teraz) i spód przedniego prawego nadkola. Nadkole jest już zrobione, drzwi będą ogarnięte w przyszłym tygodniu. Niestety jeden z poprzednich właścicieli lubił myć samochód na myjni automatycznej, więc praktycznie cała górna część jest pokryta drobnymi ryskami od szczotek. Mam zamiar wkrótce to spolerować.
Rozkodowany VIN:
Numer podwozia WBAHB51080BD78306
Kod typu HB51
Typ 520I (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M50
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor KASCHMIRBEIGE METALLIC (301)
Tapicerka (0414)
Data prod. 1991-09-02
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S652A BMW BAVARIA C II Radio Bavaria C II
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
Jak widać, jest to kompletny "golas". Ale ponieważ w samochodzie potrzebne mi są kierownica, pedały i dźwignia zmiany biegów (i dobry stan!), zupełnie mi to nie przeszkadza :)
Tak wyglądała świeżo po zakupie (i przed, bo to zdjęcia z ogłoszenia), nie licząc felg, których nie wziąłem:
Jako, że funduszy na felgi chwilowo brak, Becia musiała zadowolić się piętnastkami z kołpakami.
W zderzaku wciąż straszy dziura na hak, zaślepka niestety jest ciężko osiągalna.
Przy następnej okazji wymiany tłumika wpadnie jakiś z podwójną końcówką, bo standardowa, pojedyncza rurka wygląda słabo. Być może będzie to seryjny od M50B25. Przewiduję jeszcze jedną modyfikację z tyłu - blenda od M5 pod tablicę. Dziwi mnie, że nie było tego elementu w każdej E34, a jedynie w wersji specjalnej. Z blendą jest o niebo lepiej i bez niej tył wygląda jakby mu czegoś brakowało.
Na montaż czeka też pełne OBC do M50B20 (końcówka 149), ale nie mogę dostać wiązki pod deskę (u mnie niestety tylko 3 kable...).
Z dalekosiężnych planów, to na pewno trzeba będzie malować całe auto. Malowanie raz po raz po jednym elemencie nigdy nie będzie idealne, wprawne oko rozpozna różnice w odcieniu na poszczególnych częściach. Ale zanim dojdzie do malowania, muszę skompletować cały M-Pakiet ;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.