W komplecie z urządzeniem dostajemy wiązki kabli, 2 kluczyki, tzw. surówki do obrobienia z pilotem i przekaźnik, do zrealizowania funkcji odcięcia zapłonu. Nie wykorzystałem tego, bo zapłon odcinam kodem przez OBC, a po co mi dwa razy to samo.
Na różnych forach czytałem jeszcze przed zakupem jak takie cudo zamontować. Sprawa raczej prosta. Całe sterowanie to 2 kabelki ze Stiga do żółtej wtyczki w module komfortu pod kanapą. Pin 7 zamykanie, Pin 16 otwieranie.
Niestety, okazało się, że nie mam modułu komfortu a jedynie zwyczajny ZV Modul, który steruje centralnym zamkiem (no i jeszcze oświetleniem wnętrza). Tak to wygląda:
Trudno, postanowiłem spróbować. Kupiłem kilka przekaźników, pociąłem kable które mogłem potencjalnie wykorzystać i na końcach pozaciskałem wsuwki - po bolesnych doświadczeniach z lutowaniem kabli od OBC w kostkach za zegarami na zgiętych plecach nie chciałem popełniać tego błędu drugi raz. Wsuwki zawsze można wypiąć, a zlutowane kable trzeba rozlutowywać, lub co gorsza ciąć jeśli do lutowania skręcało się końcówki...
Na szczęście coś mnie tknęło i postanowiłem sprawdzić po co są nieużywane piny w ZV Module. Stykałem przy pomocy spinacza kolejne piny z kabelkiem Stiga przez puste dziurki w białej wtyczce i patrzyłem co się dzieje. Okazało się, że podając impuls na pin 24 całe auto się zamyka, a pin 25 służy do otwierania. Najprostsze rozwiązanie jak zwykle najlepsze...
Dziwi mnie to, że nikt na to wcześniej nie wpadł, nawet na forach typowo elektronicznych (albo za słabo szukałem).
A więc najważniejsze, gdzie co podłączyć:
Stig Bloker 67:
- kabel pomarańczowy - nie podłączamy (jest do zamka pneumatycznego)
- kabel biały - impuls 12v 0,5s na zamykanie - do białej wtyczki w ZVM pod pin 24
- kabel żółty - źródło impulsu - pod stały plus
- kabel pomarańczowo-czarny - nie podłączamy (jest do zamka pneumatycznego)
- kabel biało-czarny - impuls 12v 0,5s na otwieranie - do białej wtyczki w ZVM pod pin 25
- kabel biało-żółty - źródło impulsu - pod stały plus
- kabel czerwony - zasilanie Stiga - pod stały plus
- kabel czarny - masa - do masy
- kabel różowy - pod plus gwizdka, jeśli chcemy taki montować
- kabel brązowy 1 - do kierunkowskazów, strona lewa (lub prawa)
- kabel brązowy 2 - do kierunkowskazów, strona prawa (lub lewa)
- kabel zielony - drugi kanał, otwieranie samego bagażnika - w E34 nie wykorzystany
No i tak to działa:
Kawał dobrej roboty! Widzę nie odpuszczasz nawet jak coś nie idzie ;)
OdpowiedzUsuńDzięki!
UsuńJak nie idzie to trzeba próbować do skutku, "nie ma lipy" :D
Cześć. A czy do tej pracy w BMW E34 (mam moduł komfortu) potrzebna są mierniki igłowe itd?
OdpowiedzUsuńAha. Niektóre kable trzeba ciąć. Czy tnę je normalnie tak jak są czy muszę odłączyć zasilanie od akumulatora żeby w kablach w ogóle nie było obiegu prądu?
OdpowiedzUsuńWiesz co, no szczerze mówiąc ja nie odłączałem :) Wydaje mi się, że wystarczy jak będziesz mieć wyciągnięty kluczyk ze stacyjki. Oczywiście jeśli nie sprawi Ci to większego problemu typu rozkodowane radio, wyzerowane zegarki itd., to dla bezpieczeństwa zawsze lepiej odłączyć.
UsuńWitam.
OdpowiedzUsuńMoże pomożesz mojej bm zamykając kluczykiem drzwi od str.kierowcy zamykały się wszystkie zamki i przestały . Wymieniłem moduł centralnego zamka , sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, uwzględniłem awarię w zamku rozebrałem
< drzwi kierowcy > rozłączyłem tu wtyczkę zamknąłem obwód zwarłem na krótko i też się nie odzywają , czy jest jeszcze coś co odpowiada i współpracuje z modułem może jakiś przekaźnik.
Krzysztof
Sprawdź wiązkę klapy tylnej
UsuńMój e-mail gorzow@euroglazura.eu
OdpowiedzUsuń