Postęp projektu

Postęp projektu

  • Stan BDB
  • Wygląd zewnętrzny
  • Podwozie
  • Zawieszenie
  • Hamulce
  • Swap
  • Odbudowa
  • Wnętrze
  • Stroker

28 stycznia 2025

Klimatronik

Przed zmontowaniem środka trzeba było jeszcze zająć się klimatronikiem. - Ale jak to klimatronikiem? Nie miałeś klimy manualnej? No... niby miałem. Problem w tym, że cała obudowa nagrzewnicy była już pospawana w kilku miejscach, wentylator nie miał jednego mocowania, a klima chłodziła - jak kiedyś pisałem - symbolicznie, bo... została źle zamontowana. Luźne wtyczki, niepodpięte jedno cięgło... szkoda słów.


Nie wiem jak można było skopać montaż tak prostej rzeczy, ale jak widać udało się. Już nie mówiąc o tym, że w tunel powinny iść spływy, ale zamiast zrobić to porządnie, to zostały po prostu wychechłane dwie japy, jeszcze nie w tym miejscu co trzeba, które teraz będzie trzeba jeszcze zaślepić...

Trzeba było i tak poszukać innej nagrzewnicy, a akurat trafił się klimatronik w fajnym stanie, więc nie było się co zastanawiać.



Oczywiście i tak trzeba było lekko ją odświeżyć, bo przykładowo z uszczelki/gąbki niewiele zostało po ponad trzydziestu latach.



Obowiązkowo trzeba było od razu wymienić też środek, bo stary jest stary i pytanie jest nie "czy będzie ciec" a "kiedy zacznie ciec". Niestety, z zamienników Nissens pasujący po numerach pasował tylko i wyłącznie po numerach, a króćce miał jednak zupełnie inne. Mając do wyboru Thermoteca i Abakusa, musiałem wybrać mniejsze zło i wybrałem Thermoteca. Oryginał nie jest już dostępny, ale znając jakość doprodukowywanych ostatnio elementów z ASO to i tak nie byłoby gwarancji, że będzie cokolwiek lepiej... Mam więc nadzieję, że nic nigdzie nie puści.




Różnice między oryginałem (starym) a zmiennikiem są niestety widoczne gołym okiem.




Już nie mówiąc o tym, że nie dało się tego skręcić razem bez dodatkowych atrakcji i konieczne było dorobienie blaszek.





Oczywiście trzeba było dać nowe oringi!




W trakcie natknęliśmy się też na kilka nierozpracowanych wtyczek. Ten duży metalowy moduł, do którego podłączona była jedna z nich, to jak się okazało czujnik zadymienia. Automatycznie zamyka on klapy i włącza obieg zamknięty kiedy wykryje zbyt wysoki poziom dymu.





Po wszystkim nagrzewnica została poskładana.




Na koniec jeszcze uzupełnienie gąbki i klimatronik jest gotowy do montażu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.